وبلاگ

شیر پروانه ای: مزایا و معایب+ کاربردهای آن دانشنامه آهن ملل

شیر پروانه ای: مزایا و معایب+ کاربردهای آن دانشنامه آهن ملل

برای انتخاب متریال مناسب به جدول طبقه‌بندی ‌شیر پروانه‌ای بر اساس جنس بدنه، در همین نوشته مراجعه نمایید. هنگامی که از شیر پروانه‌ای برای کنترل سریع جریان استفاده می­‌شود، باید در قسمت پایین دست شیر طول مناسبی از لوله در نظر گرفته شود تا جریان متلاطم پیش از تغییر مسیر فرصت آرام شدن داشته باشد. همچنین، شفت شیر پروانه‌ای باید با قسمتی از زانو که جریان از آن خارج می‌شود و یا خروجی پمپ در یک صفحه قرار داشته باشند (از نظر پوزیشن فضایی).

  • آنها برای کنترل دقیق جریان و فشار طراحی شده‌اند و در کاربردهایی که به جداسازی مثبت نیاز است ایده‌آل هستند.
  • شیر پروانه ای کیستون 37 ، باترفلای ولو کیستون 36 – Keystoneشیر پروانه ای کیستون 37 و 36 (&..
  • شیرهای پروانه ای علی الخصوص شیر پروانه ای پلیمری، به سبب وزن سبک، گشتاور کمتر و باز و بسته شدن سریع، در طیف گسترده و وسیعی مورد استفاده اینجا قرار می گیرند.
  • هنگامیکه دیسک توسط دسته در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند، از نشیمنگاه سوپاپ دور می‌شود، زاویه‌ای موازی با جریان سیال ایجاد می‌کند و به سیال اجازه جریان می‌دهد.
  • در ادامه به بررسی ویژگی‌های این تجهیزات پرمصرف صنعتی خواهیم پرداخت.

بسته به فضای کاربری و همچنین گشتاور مورد نیاز جهت انجام عملیات باز و یا بسته نمودن شیرهای پروانه ای از انواع مختلف محرک ها یا عملگرهای دستی، گیربکسی، برقی، پنوماتیکی، هیدرولیکی و یا کنترلی استفاده می شود. البته محرک های دستی متداول ترن عملگر برای شیر پروانه ای با سایز کوچک محسوب می شوند. شیرهای باتر فلای بر اساس نوع عملگر آن به انواع زیر تقسیم بندی می شوند. ولوهای پروانه ای بدنه ویفری بین فلنج‌های خط لوله و فلنج‎های پیچ شده که بدنه شیر را احاطه کرده نصب می شوند. نصب باترفلای ولوهای ویفری ساده می باشد اما به عنوان شیر ایزوله نمی‌توان از آن‌ها استفاده نمود. از شیر پروانه ای با بدنه فولادی با توجه به نوع آلیاژ فولاد که تحمل دما را بین 120 درجه سانتی گراد تا 900 درجه سانتی گراد دارند در صنایع نفت و گاز و فرآیند های خاص که فشار خط بالا هست، استفاده می شود.

  طراحی لوگو تعمیرات ماشین و لوازم یدکی + طراحی فوری و زیبا

شیر پروانه‌ای برقی

در این محصول معمولا تا سایز 6 اینچ با عملگر دستی (اهرمی) تولید می گردند و در سایزهای بالای 6 اینچ نیز معمولا به صورت گیربکس دستی تولید می شوند. در این ولو، عملگر متصل به سر شافت بوده و شافت نیز به دیسک متصل می باشد که با چرخش 90 درجه ای عملگر، دیسک ولو باز و بسته می شود. از ویژگی های این ولو می توان به سبکی وزن، کنترل آسان و افزایش سرعت جریان سیال در زمان کوتاه اشاره کرد. انواع شیرآلات، از تجهیزات مورد استفاده در صنعت هستند و کاربرد فراوانی دارند.

محصولات

تیم فروش ما در روزهای کاری از ۹ الی ۱۷ آماده پاسخگویی و ثبت سفارش هستند. می‌توانید به وسیله روش‌ها زیر این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. محصولات فاراب با گارانتی 5 ساله و 25 سال خدمات پس از فروش می باشد.

طراحی بسته شدن دیسک

در بیشتر موارد ، سوپاپ ها به نوعی از مانع مکانیکی – به عنوان مثال یک صفحه ، یک توپ ، یک دیافراگم – متکی هستند که می توانند وارد شده و از جریان جریان مواد عبوری خارج شوند. برخی از شیرآلات به عنوان انواع خاموش طراحی شده اند ، در حالی که برخی دیگر کنترل بسیار خوبی از عبور محیط دارند. یکی از پارامتر های تاثیرگذار روی قیمت شیرآلات صنعتی متریال مورد استفاده در آنها میباشد. متریال چدن یا cast iron یکی از متریال های بسیار رایج در شیر پروانه ای چدنی میباشد. قیمت شیر پروانه ای چدنی نسبت به شیر پروانه ای استیل یا فولادی (کربن استیل) دارای قیمت مناسب تری میباشد. قیمت مناسب و قابلیت حمل و جابجایی این نمونه شیرآلات صنعتی، جایگاه قابل توجهی را برای این محصول رقم زده است.

  دوره تعمیرات برد الکترونیک در تبریز آموزشگاه کاسپین تبریز